BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 24, 2009

KETENANGAN DARI ALLAH..TERBURU2 DARI SYAITAN


بسم الله الرحمن الرحيم

Salam ukhuwwah utk semua,
syukur sangat ke hadrat ilahi kerana kita masih lagi diberi peluang utk hidup d muka bumi ini dalam iman dan islam.Kita jugak masih berpeluang utuk meneruskan ibadah puasa yang sangat tinggi hikmahnya di sisi الله..

إن شاء الله
hari ni just nk kongsi cerita pendek2 je.seperti mana yg kita sedia maklum,tenang itu datang dari allah.Kalau kita sentiasa terburu2,kita jugak yg akn ade masalah besar.yelah,asyik terkejar2 je nk buat semua benda.Boleh jadi,satu benda pun x siap.

Jdi kita mesti relax je.Hidup ni kan kne enjOy!!Kalau kita asyik susah hati je,mesti xleh nk fokus dlm khidupan seharian.Pada hakikatnya,xbleh r nj njoy je sepanjang masa..Pandai2 lah bahagikan masa dengan sebaiknya.

Kalau ade banyak assignment nk kne dibuat dn dihantar dalam masa yg singkat,cuba relax dan jangan panik!!Cuba cari maklumat,bincang ngn kawan2,mesti boleh siap punya..
Sebenarnya,orang yang tergopoh2 ni,syaitan yang suka jadi kawan dia,sebab syaitan yang akan hasut supaya sibuk buat kerja lain sehingga lupa utk beribadah kepada-Nya..

Jadi sebagai penutup kata,ingin saya tegaskan bahawa sentiasa tenang dalam hidup kita,jauh kan diri dari sifat terburu2,nanti semua kerja xsiap..

" اللّهم إني أعوذبك من همزات الشياطين وأعوذبك أن يحضرون"
(kalau ade silap,tlg betulkan,krn manusia tak lari dari melakukan kesalahan)

1 comments:

cik k0ala said...

"Jadi sebagai penutup kata,ingin saya tegaskan bahawa sentiasa tenang dalam hidup kita..."

huh.. ayat mase zaman buat karangan BM kat sekolah dulu-dulu pulak =P

sedikit tambahan,

Dont u ever being procastinate person!

orang yang buat kerja last minute ni selalunye akan terburu-buru di akhir waktu. Maka, tiada lah ketenangan dalam menyiapkan segala perihal kerjanya.. pastu mula lah, stress and watsoever penyakit jiwa. huhu

wallahu 'alam :)